Előadás: Social Networks

Az MTA TK „Lendület” RECENS és a CEU-Center for Network Science mindenkit szeretettel vár a közös hálózati előadás-sorozatának következő alkalmára.

Az előadás címe: Pricing in Social Networks under Limited Information
 
Időpont: 2014. február 5. (szerda) 15:00
Helyszín: Közép Európai Egyetem MB Gellner szobája (1051 Budapest, Nádor utca 9.)
Előadó: Simeone Righi
 
Az előadás kivonata:
This paper models the strategy of a monopolist that offers rewards to current clients in order to induce them to activate their social network and convince peers to buy from the company. In presence of heterogeneous search costs and reservation prices, this network-activation reward program may serve to expand the client base through a flow of information from informed to uninformed consumers. The offer of the monopolist affects individual incentives of aware people to share information, determining a minimal degree condition for investment. The optimal unitary reward balances the information spread effect (i.e. more receivers) and the crowding effect (i.e. less individual incentives) of an increase in the number of speakers. The monopolist always finds it profitable to use the bonus. Nevertheless, its introduction has ambiguous effects on the price and profits, depending on the process of spread of information and, in turn, on the network structure.
 
További előadások:
2014. február 25. (kedd, helyszín: MTA PTI, 15 óra): Vedres Balázs (CEU-CNS)
2014. március 4. (kedd, helyszín: MTA PTI, 15 óra): Kertész János (CEU-CNS)-Value production in a collaborative internet environment: Wikipedia edit wars
2014. március 11. (kedd, helyszín: CEU-CNS, 15 óra): Ságvári Bence (MTA TK SZI)

2014.02.03.