Erasmus+ Szakmai Gyakorlat mobilitás zárása
1. Van lehetőség a szakmai gyakorlat hosszabbítására?
Nem, sajnos nincs lehetőség az Erasmus+ szakmai gyakorlat meghosszabbítására. Amennyiben saját költségére a Támogatási szerződésében szereplő időtartamnál tovább maradna a fogadónál, kérheti az Erasmus státuszának meghosszabbítását, de ösztöndíjat a jóváhagyott hosszabbítás idejére nem kap (zero grant napok).
2. Mik a mobilitás lezárásához szükséges teendők?
A mobilitás zárásához a hallgatónak szüksége van a fogadóegyetem által kiállított és hitelesített Traineeship Certificate/ Learning Agreement After the mobility dokumentumra, amely igazolja a hallgató által teljesített szakmai gyakorlatot és annak időtartamát. Amennyiben a Támogatási szerződés kiállításához szükséges kérdőíven igényelt zöld utazási támogatást is, akkor zöld utazásának leigazolásához szükséges dokumentumokat is meg kell küldenie.
3. A Traineeship Certificate/ Learning Agreement After the mobility dokumentumban szereplő dátumok szerint számítják a mobilitás kezdetét és végét?
Ezen a dokumentumon tünteti fel a fogadóhely, hogy pontosan mettől meddig volt kint a szakmai gyakorlatához kapcsolódóan a hallgató. Amennyiben a leigazolt dátumok eltérnek a Támogatási Szerződésben foglaltaktól több mint 5 nappal, akkor az ösztöndíj újrakalkulálásra kerül. Ez visszafizetéssel is járhat, amennyiben az ösztöndíj második részlete nem fedezi a különbözetet (mobilitás előtt csak a teljes ösztöndíj 90%-a kerül utalásra, a maradék 10% a záródokumentumok leadása után), de akár plusz ösztöndíj kiutalását is jelentheti.
4. Hogyan tudom igazolni a zöld utazást?
Amennyiben a hallgató a Támogatási szerződés kiállításához szükséges kérdőív kitöltésekor igényelt zöld utazási támogatást, a mobilitás zárásakor le kell tudnia igazolnia mindazt zöld utazási dokumentumai bemutatásával. A zöld utazási dokumentumoknak (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy), tartalmaznia kell a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve a kiindulási és érkezési pontot.
5. A megvásárolt vonatjegyen nem szerepelnek a megfelelő információk. Ilyen esetben hogyan tudom igazolni a zöld utazási formát?
A megfelelő zöld utazási dokumentumok hiányában (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy, amelyek tartalmazzák a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve a kiindulási és érkezési pontot) vagy másfajta zöld utazás igénybevétele esetén (pl. autómegosztással, telekocsival utazás) büntetőjogi nyilatkozattal tudja igazolni zöld utazását (ügyfélkapun keresztül, AVDH-s hitelesítéssel, vagy tollal aláírva és beszkennelve). Kérjük, hogy a "megjegyzés" részhez írja be, miért volt szükség büntetőjogi nyilatkozat kitöltésére (pl. “A vonatjegyen nem szerepel a nevem"), illetve autómegosztás esetén tüntesse fel az együtt utazó hallgató(k) nevét is.
6. Hogyan történik az Erasmus+ szakmai gyakorlat beszámítása a tanulmányokba?
Az Erasmus+ szakmai gyakorlaton belül végzett tevékenységet az ELTE teljes mértékben be kell számítania a hallgató előmenetelébe. A beszámítást minden esetben a hallgató kezdeményezi. Ha a külföldi cégnél végzett tevékenység illeszkedik a tanrendbe, kredit járhat érte, amelyet a szakmai gyakorlat megkezdése előtt a szakigazgatóval egyeztetnie kell a hallgatónak. Ha nem illeszkedik a tanrendbe, a gyakorlat elvégzését a diplomamellékletben tünteti fel az egyetem. Ha diplomaszerzés utáni szakmai gyakorlaton vett részt, az Erasmus+ szakmai gyakorlat során megszerzett tapasztalatok, képességek és kompetenciák igazolásához érdemes elkészítenie Europass mobilitási igazolványát. Kattintson az europass.hu oldalon a mobilitási igazolvány fülre, majd az igénylés menüpontra, és válassza ki a szakmai gyakorlati célú mobilitási igazolvány elnevezésű adatbázist. A dokumentumot a hallgató tölti ki, majd a küldő és fogadó intézménnyel alá kell irattatnia.
A szakigazgatók elérhetőségét az alábbi linkeken találja: BA/BSc szakigazgatók és elérhetőségük; MA/MSc szakigazgatók és elérhetőségük.
7. Mikor kapom meg az ösztöndíj fennmaradó 10%-át?
A 10% maradványösztöndíjat a mobilitás sikeres zárása és a Támogatási szerződésben lefektetett kötelezettségek teljesítése után kapja meg a hallgató.
8. Nem kaptam e-mailt az EU Survey-ről, mit tudok tenni?
Ha a Támogatási szerződésben szereplő záródátumot követő napon nem érkezik meg a megadott e-mail címre az EU Survey kitöltéséhez az e-mail, és azt a levélszemét mappába sem találja, kérjük értesítse kari nemzetközi koordinátorát e-mailen keresztül.
9. Vissza kell fizetnem egy részét vagy teljes egészét az Erasmus+ ösztöndíjamnak, milyen lehetőségeim vannak?
Amennyiben a visszafizetendő ösztöndíj összegét fedezi a még ki nem utalt Erasmus+ ösztöndíj 10%-a, akkor ez az összeg abból kerül levonásra. Amennyiben a még ki nem utalt 10% nem fedezi a visszafizetendő ösztöndíj összegét, akkor a szóban forgó összeg vagy annak fennmaradó része a hallgatót terheli.
Az összegre vonatkozóan:
Egyfelől részletfizetési kérelemmel élhet, ezzel kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot kari nemzetközi koordinátorával.
Másfelől, amennyiben méltányolható okok miatt nem sikerült teljesíteni kötelezettségeit, ami miatt vissza kell fizetnie ösztöndíjának egy részét vagy teljes egészét, lehetősége van a hallgatónak méltányossági kérelmet benyújtani. A kérelmet a nemzetközi ügyek dékánhelyettesének címezve, az nkdh@tatk.elte.hu email címre megküldve egy hivatalos kérelem formájába tudják a hallgatók beadni, aláírva vagy hitelesítve PDF formátumban. A kérelemnek nincs formanyomtatványa, azonban kérjük, hogy a méltányossági kérelemben érthetően írja le a méltányolható okokat.
Az ösztöndíj visszafizetésének elmulasztása esetén, a hallgató nem záróvizsgázhat!