Konferenciafelhívás: Marketingnyelvészet konferencia
Időpont: 2024. november 7-8.
Helyszín: Eötvös Loránd Tudományegyetem
Társadalomtudományi Kar
Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszék
9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér 4.
Letölthető felhívás
A konferenciafelhívás az ELTE SEK oldalán
A konferenciáról
A Marketingnyelvészet interdiszciplináris konferencia előadásai a marketing és a nyelvészet határterületével foglalkoznak. A hagyományteremtő céllal, első alkalommal megrendezésre kerülő konferencia fókusza a két tudományterület közös pontjainak megtalálása: az aktuális trendek felvázolása mellett cél az interdiszciplináris kutatási terület magyarországi alapjainak lefektetése.
A két diszciplína találkozása szükségszerű: elsődlegesen ugyanis a nyelven keresztül és a nyelv segítségével gyűjtünk információkat termékekről, márkákról és szolgáltatásokról – ebből következik, hogy a nyelvről szerzett ismereteink segítségével sokkal hatékonyabbá tehetjük a marketingkommunikációt, így nyelv(észet)i ismeretek a gazdaság versenyképességét fokozhatják. A jól megfogalmazott nyelvi elemek, illetve marketingkommunikációs üzenetek a cégek számára versenyelőnyt jelentenek, míg az üzenetek nem megfelelő megfogalmazása el is riaszthat fogyasztókat. Kiemelten releváns a kapcsolat a zöld kommunikáció esetében: a gazdaság zöld átállásával, illetve a fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikáció elősegítheti a környezetbarátabb termékek elterjedését és a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos tudatosságának növelését.
A konferencia nyelve magyar és angol. A konferencia nyitott hazai és külföldi előadók számára egyaránt; külön üdvözöljük a témával kapcsolatban doktorandusz hallgatók előadásait.
-Néhány lehetséges (de nem kizárólagos) tématerület: márkanevek, szlogenek, márkaasszociációk, reklámok nyelvezete, csomagolások nyelvi elemei, vállalatok nevei, PR-kommunikáció nyelvi kérdései, nyelvi tájkép gazdasági vonatkozásai, zöld kommunikáció nyelvi aspektusai, greenwashing, online marketingkommunikáció nyelv(észet)i kérdései, interkulturális kommunikáció és marketing kapcsolódási pontjai, üzleti kommunikáció, marketing szaknyelve, a kétnyelvűség marketingkommunikációval összefüggő kérdései, a magyar nyelv szerepe és használata marketingkommunikációs üzenetekben Magyarországon és határon túl, idegen nyelvi elemek használata marketingkommunikációs üzenetekben stb.
-Gazdasági oldalról az előadások a gazdaság – ide értve a turizmust is – bármely területének vagy kérdéskörének nyelv(észet)i összefüggéseit vizsgálhatják; de emellett megjelenhetnek a társadalmi marketing és a nyelvtudomány kapcsolódási pontjai is.
Jelentkezési információk
A konferencia nyelve: Jelentkezni magyar és angol nyelvű előadással lehet
Jelentkezési határidő absztrakttal: 2024. szeptember 20.
Értesítés a jelentkezések elfogadásáról: 2024. szeptember 30.
Tanulmányok leadási határideje: 2025. január 10.
A konferencián a részvétel ingyenes.
Jelentkezés:
Előadó(k) nevével, affiliációjával, email címével, az előadás címével, 8-10 soros absztrakttal és 3-5 kulcsszóval az alábbi linken:
Jelentkezés előadóknak
Az előadások tervezett hossza 15 perc + 5 perc vita. A tanulmányok tervezett hossza 10-12 oldal (bővebb információ később).
A konferenciára PhD hallgatók jelentkezését is elfogadjuk!
Az előadások írott változatából ISBN számmal ellátott, lektorált tanulmánykötetet jelentetünk meg. A tanulmány megjelentetésének feltétele, hogy a lektorok elfogadják a tanulmányt. A kötet tervezett megjelenése: 2025 nyara. A tanulmányok formai követelményeiről később nyújtunk tájékoztatást.
A honlapot folyamatosan frissítjük!
Kapcsolat
Dr. Kovács László
kovacs.laszlo@sek.elte.hu
Dr. Szőke Viktória
szoke.viktoria@sek.elte.hu