Támogatási szerződés

1. Milyen teendőim vannak ahhoz, hogy az egyetem kiállítsa a Támogatási Szerződést?

A mobilitás megkezdése előtt szükséges elvégeznie a mobilitás előtti teendőit ahhoz, hogy megkapja az ELTE Erasmus+ és Nemzetközi Programok Osztálya által kiállított Támogatási Szerződést, amely feltétele az Erasmus+ ösztöndíj folyósításának. A mobilitás előtti teendők részeként szükséges lesz kitöltenie egy kérdőívet, elvégeznie az OLS tesztet, rendelkeznie kell biztosítását igazoló dokumentummal (pl. EU egészségbiztosítási kártya), illetve a mindenki; tehát a kiutazó hallgató, a szakigazgató, és a fogadóegyetem által aláírt Learning Agreementtel. A mobilitás előtti teendőkről részletesebben információt az alábbi linkre kattintva talál. 

A szakigazgatók elérhetőségét az alábbi linkeken találja: BA/BSc szakigazgatók és elérhetőségük; MA/MSc szakigazgatók és elérhetőségük


2. Amennyiben elvégeztem minden szükséges teendőt a Támogatási Szerződés kiállításához, előreláthatólag mikor kapom meg?

A személyre szabott Támogatási szerződést csak azután fogja megkapni a hallgató, ha hiánytalanul elvégezte a mobilitás előtti teendőit. Az őszi szemeszterre kiutazók esetében Támogatási szerződést legkorábban július elején állít ki az ELTE Erasmus+ és Nemzetközi Programok Osztálya! Az egyéni Támogatási szerződés elkészítése a dokumentumok beérkezéstől számított 10 munkanapon belül megtörténik.  


3. A külföldi egyetem nem biztosított információt a szemeszter kezdő/befejező dátumáról, milyen mobilitási időpontokat adjak meg?

A mobilitás kezdő- és végdátuma minden esetben a kint töltött tanulmányi időszak, amelyet a mobilitás végén a fogadóintézmény leigazol a hallgató részére. Ösztöndíj csak ezen időszakra folyósítható, ezért kérjük, hogy minden esetben körültekintően kerüljön megadásra. A hallgató felelőssége a vonatkozó információk előzetes beszerzése. 

A tanulmányi mobilitási időszak általában a kint töltött szemeszter kezdő- és végdátumával esik egybe, ettől a tanulmányokkal összefüggésben elképzelhető eltérés, például a félévet megelőző nyelvi vagy egyéb felkészítő tréningen, orientációs programokon való részvétel beleszámíthat, azonban önmagában az, hogy a hallgató korábban megérkezik a fogadó országba és elfoglalja a szállását, nincs hatással a kezdődátumra. Ugyanez a szabály érvényes a mobilitás záródátumára is. 

Kezdő dátumnak adja meg az első olyan napot, amikor szükséges fizikailag megjelennie a fogadóegyetemen mobilitásával kapcsolatban; például beiratkozás, orientációs nap vagy felkészítő nyelvi kurzus, vagy a szorgalmi időszak első napja. Amennyiben erről nincs információja, vegye fel a kapcsolatot a fogadóegyetem nemzetközi koordinátorával e-mailben. A záró dátumhoz, pedig javasoljuk megadni a vizsgaidőszak utolsó napját. Felhívjuk a hallgatók figyelmét, hogy amennyiben a Támogatási szerződésben és a mobilitás végén leadott Certificate of Attendance dokumentumon szereplő időtartam több mint 5 nappal eltér, akkor az ösztöndíj újrakalkulálásra kerül. Ez az ösztöndíj visszafizetésével is járhat, amennyiben az ösztöndíj második részlete nem fedezi a különbözetet (mobilitás előtt csak a teljes ösztöndíj 90%-a kerül utalásra, a maradék 10% csak a záródokumentumok leadása után), de akár plusz ösztöndíj kiutalását is jelentheti. 


4. Még nem írta alá a külföldi egyetem a Learning Agreementet, így is megkaphatom a Támogatási Szerződést?

Nem. A mindenki által jóváhagyott Learning Agreement az egyik feltétele a Támogatási szerződés kiállításának. 

5. Megváltozott a mobilitás kezdetének/befejezésének a tervezett időpontja, hogyan tudom módosítani a Támogatási Szerződést?

A mobilitás megkezdését követő szerződésmódosítási szándékot e-mailben kérjük jelezni a kari nemzetközi koordinátornak, aki tájékoztatja a pontos teendőkről. 

6. Rossz adatokat adtam meg a Támogatási Szerződés kitöltésénél, hogyan tudom utólag módosítani?

Amennyiben a Támogatási szerződésben hibát talál, azt a Mobility Online felületen a Before the mobility – Scholarships részben az „Optional: Indicate in case received grant agreement is incorrect” linkre kattintva tudja jelezni. 

7. Van lehetőségem megváltoztatni a megadott bankszámlaszámot?

A banki adatok módosítását a Mobility-Online workflowban lehet megtenni, a „Fill in bank details” linkre kattintva.  Még a Támogatási szerződés hitelesítése, illetve a záródokumentumok megküldése előtt szükséges ezt elvégezni az ösztöndíj megfelelő bankszámlára való utalása érdekében.