Erasmus + Részképzés Mobilitás zárása

1. Meg tudom hosszabbítani az Erasmus félévemet?

Nem, sajnos nincs lehetőség az Erasmus+ félév meghosszabbítására. Amennyiben saját költségére a Támogatási szerződésében szereplő időtartamnál tovább maradna a fogadó félnél, kérheti az Erasmus státuszának meghosszabbítását, de ösztöndíjat a jóváhagyott hosszabbítás idejére nem kap (zero grant napok). 
 
Ugyanahhoz a fogadóintézményhez egy hallgató az előző mobilitás végétől számítva minimum 6 hónap eltéréssel utazhat ki ismét, amennyiben kiutazásához Erasmus+ támogatást szeretne pályázni. 


2. Mik a mobilitás zárásához szükséges teendők?

A mobilitás zárásához a hallgatónak szüksége van a fogadóegyetem által kiállított és hitelesített Transcript of Records dokumentumra, amely igazolja a hallgató által teljesített tárgyakat; a fogadóegyetem által aláírt és hitelesített Certificate of Attendance dokumentumra, amely igazolja a hallgató fizikai mobilitásának időtartamát. Amennyiben a Támogatási szerződés kiállításához szükséges kérdőíven igényelt zöld utazási támogatást is, akkor zöld utazásának leigazolásához szükséges dokumentumokat is meg kell küldenie.  


3. A záródokumentumokat nem fogom tudni a határidőig beküldeni, mert a fogadóegyetem még nem küldte el a szükséges dokumentumokat. Mit tudok tenni?

Kérjük, amennyiben a fogadóegyetem Transcript of Records dokumentumok kiállításának határideje nem esik egybe az ELTE mobilitás zárásának határidejével, vegye fel a kapcsolatot kari nemzetközi koordinátorával minél előbb, és tájékoztassa a dokumentumok késésének tényéről és okáról.  


4. Hogyan tudom igazolni a zöld utazást?

Amennyiben a hallgató a Támogatási szerződés kiállításához szükséges kérdőív kitöltésekor igényelt zöld utazási támogatást, a mobilitás zárásakor le kell tudnia igazolnia mindazt zöld utazási dokumentumai bemutatásával. A zöld utazási dokumentumoknak (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy), tartalmaznia kell a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve a kiindulási és érkezési pontot. 


5. A megvásárolt vonatjegyen nem szerepelnek a megfelelő információk, ilyen esetben hogyan tudom igazolni a zöld utazási formát?

A megfelelő zöld utazási dokumentumok hiányában (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy, amelyek tartalmazzák a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve a kiindulási és érkezési pontot) vagy másfajta zöld utazás igénybevétele esetén (pl. autómegosztással, telekocsival utazás) büntetőjogi nyilatkozattal tudja igazolni zöld utazását (ügyfélkapun keresztül, AVDH-s hitelesítéssel, vagy tollal aláírva és beszkennelve). Kérjük, hogy a "megjegyzés" részhez írja be, miért volt szükség büntetőjogi nyilatkozat kitöltésére (pl. “A vonatjegyen nem szerepel a nevem"), illetve autómegosztás esetén tüntesse fel az együtt utazó hallgató(k) nevét is. 


6. Nem kaptam emailt az EU Survey-ről, mit tudok tenni?

Ha a Támogatási szerződésben szereplő záródátumot követő napon nem érkezik meg a megadott e-mail címre az EU Survey kitöltéséhez az e-mail, és azt a levészemét mappába sem találja, kérjük értesítse kari nemzetközi koordinátorát e-mailen keresztül.