Erasmus+ szakmai gyakorlat mobilitás ösztöndíj/ pénzügyek

1. Hogyan kell benyújtani az esélyegyenlőségi támogatási pályázatot?

Esélyegyenlőségi pályázatának anyagát az Erasmus+ szakmai gyakorlat pályázatával együtt kell megküldenie kari nemzetközi koordinátorának e-mailben. Az esélyegyenlőségi pályázatokat nem áll módunkban később elfogadni. Az esélyegyenlőségi pályázatról, illetve a benyújtandó dokumentumokról részletesebben az alábbi linken találhat információt. 


2. Nem csatoltam az esélyegyenlőségi támogatás pályázati anyagát a megküldött szakmai gyakorlat ösztöndíj pályázati anyagához. Tudom utólag pótolni?

Sajnos erre nincs lehetőség. 

3. Amennyiben önköltséges hallgató vagyok és kötelező/önkéntes szakmai gyakorlatomat végzem, a mobilitás alatt is fizetnem kell a tandíjat?

Igen. Erasmus+ mobilitáson aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgató vehet részt, amelynek feltétele, hogy a hallgató a beiratkozáshoz szükséges anyagi kötelezettségeit teljesítse. Ebből kifolyólag, a hallgatónak arra a félévre is be kell fizetnie a tandíját, amelyet mobilitással tölt.  


4. Amennyiben a képzésem nyelve angol, és a kötelező/önkéntes szakmai gyakorlatomat végzem, a mobilitás alatt is fizetnem kell az idegennyelvi képzési hozzájárulást?

Igen. Erasmus+ mobilitáson aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgató vehet részt, amelynek feltétele, hogy a hallgató a beiratkozáshoz szükséges anyagi kötelezettségeit teljesítse. Ebből kifolyólag, a hallgatónak arra a félévre is be kell fizetnie az idegennyelvi képzési hozzájárulást, amelyet mobilitással tölt. 


5. Szükséges euró alapú számlát nyitnom, hogy megkapjam az ösztöndíjat? A Revolut vagy Wise is elfogadható?

Igen. Javasoljuk, hogy Erasmus+ ösztöndíjához euró alapú számlát nyisson, amelyhez a Revolut és a Wise is megfelelő. 


6. Mikor várható az ösztöndíj utalása?

Támogatási szerződés beérkezésétől számított 4 héten belül várható az ösztöndíj 90%-ának megérkezése. Figyelem! A fenti határidőt csak hiánytalan dokumentáció, kitöltés esetén vállalja az ELTE Erasmus+ és Nemzetközi Programok Osztály, hiánypótlás esetén a véglegesített Támogatási szerződés kiküldésének időpontja csúszhat!  


7. Mikor kapom meg az ösztöndíj fennmaradó 10%-át?

A 10% maradványösztöndíjat a mobilitás sikeres zárása és a Támogatási szerződésben lefektetett kötelezettségek teljesítése után kapja meg a hallgató.  


8. Vissza kell fizetnem egy részét vagy teljes egészét az Erasmus+ ösztöndíjamnak. Milyen lehetőségeim vannak?

Amennyiben a visszafizetendő ösztöndíj összegét fedezi a még ki nem utalt Erasmus+ ösztöndíj 10%-a, akkor ez az összeg abból kerül levonásra. Amennyiben a még ki nem utalt 10% nem fedezi a visszafizetendő ösztöndíj összegét, akkor a szóban forgó összeg vagy annak fennmaradó része a hallgatót terheli.  

Az összegre vonatkozóan: 

Egyfelől részletfizetési kérelemmel élhet, ezzel kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot kari nemzetközi koordinátorával

Másfelől, amennyiben méltányolható okok miatt nem sikerült teljesíteni kötelezettségeit, ami miatt vissza kell fizetnie ösztöndíjának egy részét vagy teljes egészét, lehetősége van a hallgatónak méltányossági kérelmet benyújtani. A kérelmet a nemzetközi ügyek dékánhelyettesének címezve, az nkdh@tatk.elte.hu email címre megküldve egy hivatalos kérelem formájába tudják a hallgatók beadni, aláírva vagy hitelesítve PDF formátumban. A kérelemnek nincs formanyomtatványa, azonban kérjük, hogy a méltányossági kérelemben érthetően írja le a méltányolható okokat. 

Az ösztöndíj visszafizetésének elmulasztása esetén, a hallgató nem záróvizsgázhat!